Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

17 ideer til artikler på nettstedet ditt

Markedsføring

1. februar 2021

17 ideer til artikler på nettstedet ditt
17 ideer til artikler på nettstedet ditt

  1. Vedlikehold: Forklar hvordan kunden kan vedlikeholde det hun har kjøpt av deg. «Slik smører du sykkelen» eller «last ned oppdatering».

  2. Utvidet bruk: Fortell om utvidet bruk av det som kunden har kjøpt, kunden har kanskje ikke utnyttet varens potensiale. Fortell om små detaljer som finnes i det du selger. Fortell om det du aldri rekker å si i salgsmøter eller i andre kundemøter.

  3. Presenter hver medarbeider: Fortell om en ansatt som utfører noe som er tett på hva kunden kjøper. Hva gjør den ansatte?  Hvorfor drar kunden nytte av dette?

  4. Vis kompetansen: Er det i din bransje viktig at dine kolleger har god utdannelse og lang erfaring, så skriv en artikkel som viser det. Hvilke kurs har dere vært på? Hvilke sertifikater har dere?

  5. Problemløser: Fortell om et mulig problem hos kunden, noe du kan fikse.

  6. Forbedringer: Fortell at du har forbedret service, tjenester eller produkter. Bevis det.

  7. Tenk sesong: Hva foregår i hodet på kundene nå? Lag en artikkel som treffer sesongen.

  8. Caser: Ring eller møt opp hos noen av dine kunder. Spør om et intervju er ok. Hva kjøpte kunden? Hvorfor valgte kunden deg? Hvordan bruker kunden din vare eller tjeneste?
  9. Se hva folk er opptatt av: Søk i sosiale medier etter hva folk snakker om nå når det gjelder tilsvarende tjenester som det du leverer. Skriv noe om det.

  10. Spør avdelingene om problemene: Spør sentralbordet, regnskapsavdelingen, selgerne og serviceavdelingen om hvilke problemstillinger som kundene har gitt dem i det siste – eller i det siste året. Lag artikler som svarer på disse utfordringene. Møt dine kolleger ansikt til ansikt, da får du flere ideer ut av dem. Notér ned uansett, selv om det høres ut som om problemstillingen aldri kan bli en fornuftig artikkel. Etterpå kan du nemlig vri litt på problemstillingen, så har du plutselig en artikkel likevel.

  11. Bedriftens historie: Skriv en artikkel om firmaets historie. Hvem startet opp? Hvor, hvordan og hvorfor? Er tjenestene eller varene blitt endret? Hvem fant på slagordet? Finnes det omsetningstall helt fra starten av? Husk at kundene kan være veldig forskjellige, mange vil sovne av bedriftens historie, andre vil lese artikkelen med iver.

  12. Spørsmål og svar: Lag en liste med korte spørsmål og svar om dine tjenester.

  13. Mørk drakt eller slips: Invitér styremedlemmer til å bidra med artikler eller temaer.

  14. Ring kunder: Ring noen kunder og spør om de savner informasjon om noe.

  15. Konkurrentenes kunder: Les kommentarene på konkurrentenes nettsteder og lag artikler ut fra problemstillingene, uten å nevne konkurrentene.
  16. Slå ned mytene: Finn frem noen typiske misforståelser innen din bransje og forklar hvordan verden egentlig henger sammen.

  17. ABC: Lag en rekke med artikler som forklarer dine produkter fra bunnen av. Driver du en bank? Forklar hva annuitetslån er. Selger du videokameraer? Forklar sammenhengen mellom dybdeskarphet og blenderåpninger.


 


Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter

Personvernerklæring

Logg inn