Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Hvitliste godkjente avsendere

For å unngå at ditt mailprogram eller din mailserver fjerner mail som du ønsker, kan du hvitliste avsendere som du ønsker å motta e-post fra. Noen mailprogrammer (applikasjoner) kaller det "klarerte avsendere" og tanken er at når et spamfilter slår inn av forskjellige grunner (f.eks. ip-adressen, innhold i e-post, vedlegg etc) så skal du allikevel motta e-posten uten at den havner som søppelpost eller i spam-mappe etc. 

Merk at selv om du gjør dette er du ikke 100% garantert å motta alle e-post fra avsendere du har godkjent. E-post kan f.eks. bli filtrert bort før den kommer frem til ditt mailprogram, eller spamfilteret er overbevist om at e-posten er spam, men sannsynligheten blir mye større for at den kommer frem. 

Outlook Webmail

  1. Gå til e-post melding
  2. Klikk på de 3 prikkene lengst til høyre (sammen med knappene for svar og videresend) og velg "Legg til i listen over klarerte avsendere".

bilde


Outlook Office365 Webmail

  1. Klikk på innstillinger
  2. Klikk på konto, blokker og tillatt som er til venstre.
  3. Legg till e-postadresse eller domenenavnet og klikk på + knappen til høyre.
  4. Klikk på lagre-knappen øverst.

bilde


Outlook applikasjon

Til Outlook 2010 og oppover

  1. Gå til Hjem-fanen i Outlook.
  2. Klikk på Søppel> Alternativer for søppelpost.
  3. Velg kategorien "Sikker avsender" og klikk på "Legg til".
  4. Skriv inn e-postadressen eller domenenavnet du vil hvitliste i boksen. Legg til adresse eller domene.
  5. Klikk på OK og lukk vinduet.

bilde

bilde

Til Outlook 2003, 2007 and Express - Uten et eksempel på e-postadresse i innboksen din

  1. Velg Handlinger fra verktøylinjen øverst på skjermen.
  2. Velg søppelpost.
  3. Velg søppelpostalternativer ...
  4. Klikk på kategorien Sikker avsender.
  5. Klikk på Legg til.
  6. Skriv inn e-postadressen du vil legge til i listen over sikre sendere.
  7. Klikk på OK.

Til Outlook 2003, 2007 og Express - Med et eksempel på e-postadresse i innboksen din:

  1. Åpne e-posten.
  2. I verktøylinje-alternativene øverst, klikk på rullegardinlisten Safe Lists.
  3. Merk: Dette er plassert i delen "Uønsket e-post".
  4. Velg "Legg til avsender til adressebok".
  5. Klikk på OK.

Mac Mail

Endre innstillinger i Mac mail slik kjente senders e-post ikke havner i spam

  1. Velg Mail> valg fra menyen i Mail.
  2. Velg kategorien uønsket e-post.
  3. Kryss på det du ønsker utført (se bilde under).
  4. Lukk vinduet Innstillinger.

bilde

bilde

Legge til en sender til dine kontakter eller gå til adresse boka i mac og legge til ny kontaktperson sammen med e-postadresse

  1. Åpne e-posten.
  2. Ctrl-klikk på avsenderens e-postadresse og velg "Åpne i adressebok."
  3. Bekreft avsenderens kontaktinformasjon.
  4. Klikk på Lagre.

bilde

bilde


Gmail Webmail

For å sikre at du mottar e-postmeldinger i innboksen din, kan du legge til e-postadressen i kontaktlisten din. Hvis en av våre e-postmeldinger har blitt flyttet til spammappen, kan du markere den "Ikke spam" for å hvitliste den.

  1. Velg kontakter fra alternativene til venstre i Gmail-innboksen.
  2. Velg "Opprett kontakt" på toppmenyen.
  3. Skriv inn e-postadressen i den primære e-postboksen.
  4. Velg Lagre.

bilde


Mozilla Thunderbird applikasjon

  1. Hvis e-post du mottar ikke er søppelpost kan du høyreklikke på e-posten meldingen og velg "Merk som ikke søppel".
  2. Klikk på Adressebok.
  3. Pass på at den personlige adresseboken er uthevet.
  4. Klikk Nytt kort, vinduet Nytt kort vises.
  5. Under Kontakt-fanen, kopier kontaktens Fra-adresse og lim den inn i dialogboksen E-post.
  6. Klikk på OK.

bilde


Office 365 Exchange Admin

  1. Gå til portal.office.com og logg inn.
    NB! Du må være admin for å gjøre endringene
  2. Klikk på 6 prikkene lengst til venstre og klikk på admin.
  3. Nederst på menyen til høyere, klikk på admin senter og velg Exchange
  4. Gå til Beskyttelse> Spam filter.
  5. Dobbeltklikk standardpolicyen for å redigere denne policyen for hele bedriften. Her kan du legge til domener eller e-posteadresser som du ønsker å hvitliste.
  6. Klikk lagre etter endring.

bilde

bilde

Sist oppdatert 29.11.2021 kl. 12:34

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter

Personvernerklæring

Logg inn