Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Kom i gang med Google-annonse

Markedsføring

18. oktober 2023

Kom i gang med Google-annonse

Svært mange bruker Google når de skal kjøpe tjenester. Men selv om du har forsøkt å gjøre nettsidene dine attraktive for Google i håp om at nettopp ditt firma skal havne øverst, kan det hende at du havner på side tre eller fire. Såkalt søkemotoroptimalisering (SEO) vil som regel løfte et firma oppover i treffene. Men noen ganger må du rett og slett betale Google for å komme på side én. Det betyr i praksis at du må lage en Google-annonse. Mekke viser hvordan, se lenger ned.
 
Først litt mer om søkemotoroptimalisering. Det bør du uansett gjennomføre, for det betyr at du kritisk går gjennom overskrifter og bilder slik at de blir mer attraktive for potensielle kunder. Og det arbeidet vil løfte deg oppover i Google-treffene selv om ikke akkurat du skulle havne helt øverst.
 
Når konkurransen er liten i et marked, kan det holde med SEO. Du slipper å ty til Google-annonse. Er du for eksempel den eneste som tilbyr varm pizza i en liten bygd, da finner folk deg på nettet når de søker med ordene pizza og det lokalet stedsnavnet. Men i hovedstaden er det veldig mange som selger pizza. Skal du der komme øverst i Google, må du betale for Google-annonse.
 
Du kommer ikke øverst hver eneste gang bare fordi du har kjøpt annonse. Hyppigheten bestemmes av hvor mye du betaler.
 
Hvis du skulle oppleve at Google-annonsen ikke gir mer salg, må du kritisk gå gjennom tekstene. Et gammelt, men veldig godt råd, er å la noen lese gjennom tekstene. De bør ikke kjenne bedriften eller tjenestene. Slik vil det avsløres hvor godt annonsen forklarer hva du selger og hvor du holder til. 
 
Vi kan ordne annonse for deg, men du kan også lage det selv: Les her hva du må gjøre for å legge ut Google-annonse


Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter

Personvernerklæring

Logg inn