Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Lag bedre firmanettsted – skritt for skritt

Markedsføring

17. januar 2024

Jobbe med nettsider når snøen lager problemer ute. Illustrasjon av ChatGPT
Jobbe med nettsider når snøen lager problemer ute. Illustrasjon av ChatGPT

Det du skrev for tre år siden på bedriftens nettsted, fungerer kanskje ikke like bra i dag. For å holde nettstedet oppdatert, og helst også utvikle det, kan du "pusse opp rom for rom". Gjør litt hver uke.

Her er noen ideer:

Å sitere kunder er et av mange grep du kan ta på nettsidene. Ta en runde i gamle e-poster og se hva kundene har skrevet, eller begynn fra nå å samle sitater som dukker opp. Det beste er sitater som åpent kan knyttes til en kunde, som selvsagt har godkjent at du kan benytte sitatet og kundens navn på nettsidene dine. Men også anonyme sitater gjør susen.

Ta nye bilder av medarbeidere og prosjekter som dere jobber med.

Fortell om et typisk problem som har oppstått det siste året og forklar at nettopp ditt firma kan løse det problemet.

Tenk sesong og ligg i forkant. Forbered tilbud, tekster og bilder til sesongen som nå nærmer seg.

Spør en venn om å lese nettsidene dine. Forstår vennen hva du selger? Hvilke spørsmål sitter vennen igjen med? Har vennen noen tips til forbedringer?

Har du forklart hvem du er, på nettsidene? Hvem startet firmaet? Hvor, hvordan og hvorfor? Er tjenestene eller varene blitt endret siden oppstarten? Hvem fant på slagordet?

Lag en liste med korte spørsmål og svar om dine tjenester. På den måten blir en mulig kunde tryggere på at ditt firma vil løse behovet. Når telefonen ringer hos deg, er kunden flere steg nærmere å handle fra nettopp deg.

Sjekk at alle lenker fungerer. Når det har gått noen år, kan det hende at den eksterne artikkelen som du lenker til, har blitt slettet. Eller at kontaktskjemaet sender e-post til en kollega som har sluttet – noe som betyr at du ikke får høre om kunder som ønsker kontakt.

Flere tips:

Du kan også be oss i Mekke Media kikke over nettstedet og komme med forslag om hva som bør endres. Vi kan ikle oss rollen som din mulige kunde og se hvilke spørsmål som ikke besvares.



Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter

Personvernerklæring

Logg inn